031 9988
Luni - Vineri 09:00 - 24:00 | Sambata 10:00 - 16:00

 

 CONDIŢII GENERALE DE ASIGURARE

(CGA) valabile începând cu data de 01.02.2017

AWP P&C S.A, Filiala pentru Austria, Pottendorfer Straße 23-25, 1120 Viena,

Tel.: +43 1 525 03-7, Fax: +43 1 525 03-999

Date bancare: UNICREDIT BANK, Cod SWIFT— BACXROBU

Cont: R055 BACX 0000 0005 0977 4000 — RON, Tribunalul comercial Viena;

Anuarul societăţilor comerciale FN 100329

Nr. registrului de prelucrare a datelor: 0465798

Codul de identificare fiscală: ATU 15366609

Autoritatea de supraveghere: Autorité de contrôle prudentiel (ACP), 61, rue Taitbout, 75436 Paris Cedex 09.

 

Date de contact:

Tel. / Fax: +40-21/312.22.36 / 38

E-mail: office.ro@mondial-assistance.at, Website: www.mondial-assistance.ro .

 

Sunt valabile doar acele paragrafe din CGA care se potrivesc pachetelor de asigurare alese. Normele legislative în vigoare sunt cele ale dreptului român. Locul de jurisdicție este București.

 

Intrebari frecvente asigurari


1. Cum pot achizitiona o asigurare de calatorie?


Poti achizitiona asigurarea de calatorie atat in procesul de rezervare a unui bilet de avion prin intermediul site-ului, cat si prin intermediul unui consultant de vanzari Fly Go Voyager apeland numarul de call-center 021.9986 sau vizitandu-ne sucursalele agentiei.


2. Ce tipuri de asigurari puteti incheia?


In procesul de rezervare al biletelor de avion prin intermediul site-ului pot fi achizitionate urmatoarele pachete : 
Safe Journey Europe  aici puteti descarca pliantul produsului 
Safe Journey Worldwide (incl. USA&CANADA)  aici puteti descarca pliantul produsului 
Safe Journey Worldwide (excl. USA&CANADA)  aici puteti descarca pliantul produsului 
Storno (Anularea calatoriei)  aici puteti descarca pliantul produsului 

Alte tipuri de pachete de asigurari Mondial Assistance, va pot fi oferite de consultantii Fly Go Voyager apeland numarul de telefon 021.9986 sau vizitand sucursalele agentiei. Pentru mai multe detalii despre aceste produse puteti
 descarca brosura. 

 


Care este domeniul de valabilitate al asigurarii?


Pentru pachetul SAFE JOURNEY EUROPE 
Europa.

Pentru pachetul SAFE JOURNEY WORLDWIDE 
International –
 protecţie pentru toate tarile din lume (exclus Coreea de Nord).

Pentru pachetele standard Mondial Assistance 
International – protectie in intreaga lume
 




Europa cuprinde, în detaliu, următoarele state şi regiuni:


Albania, Algeria, Andora, Austria, Balearele, Belgia, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Cehia, Ceuta (oraş, spaniol pe coasta Africii de Nord), Cipru, Cisordania, Croaţia, Danemarca, Egipt, Elveţia, Estonia, Federaţia Rusă, Finlanda, Franţa (fără regiunile de dincolo de mare), Ţara Franz Joseph (grup de insule din partea nordică a Oceanului Atlantic), Fâşia Gaza, Georgia, Germania, Gibraltar, Grecia, lordania, lordania de Vest, lrlanda, lrlanda de Nord, lslanda, Israel, Italia, lnsula Jan Mayen (Norvegia), lnsula Bear (Norvegia), lnsulele Azore, lnsula Man, lnsulele Canalului, lnsulele Canare, lnsulele Feroe fără Groenlanda, lnsulele Shetland, Letonia, Liban, Libia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Madeira, Macedonia, Marea Britanie, Malta, Maroc (fără Sahara de Vest), Melilla (oraş spaniol pe coasta Africii de Nord), Moldova, Monaco, Muntenegru, Norvegia, Olanda, Orkney (arhipelag scoţian), Platoul Golan, Polonia, Portugalia, România, San Marino, Serbia, Siria, Slovacia, Slovenia, Spania, Spitzbergen (grup de insule administrat de Norvegia), Statul Vatican, Suedia, Tunisia, Turcia, Ucraina, Ungaria




3. Pot achizitiona o asigurare de calatorie Mondial Assistance, daca nu sunt cetatean roman?


Orice persoana care are domiciliul in Romania, Elvetia sau in orice alt stat al Uniunii Europene de cel putin 6 luni, poate incheia o asigurare de calatorie de la Mondial Assistance.


4. Exista limita de varsta la incheierea unei polite de asigurare?


Pentru incheierea politelor de asigurare Mondial Assistance nu exista limita de varsta.


5. Pot incheia o polita de asigurare, dupa inceperea calatoriei?


Incheierea unei polite de asigurare dupa inceperea calatoriei nu este posibila.


6. Ce date sunt necesare pentru incheierea unei asigurari de calatorie?


Pentru incheierea unei asigurarii de calatorie, avem nevoie de numele complet si corect , data de nastere a persoanelor care vor calatori iar in cazul politelor ce includ protectie in cazul anularii calatoriei ( storno) valoarea serviciilor ce vor fi asigurate (pretul pachetului turistic, pretul biletului de avion etc).


7. Ce se intampla daca ma razgandesc in privinta achizitionarii politei de asigurare?


In cazul in care acoperirea politei nu corespunde cerintelor dumneavoastra de protectie, va rugam sa ne anuntati in termen de 14 zile de la primirea documentelor pentru rambursarea primei de asigurare. 
Pentru solicitarile de anulare va rugam sa trimiteti asiguratorului Mondial Assistance, un e-mail la urmatoarea adresa:
 service.ro@mondial-assistance.at sau sa contactati service center-ul Mondial Assistance la numarul de telefon: 021/3122236/38


8. De cand incepe protectia prin asigurare?


In cazul pachetelor cu protectie storno (anularea calatoriei): 


protectia prin asigurare incepe odata cu incheierea contractului de asigurare si se sfarseste odata cu inceperea calatoriei. Incheierea asigurarii si plata primei pentru pachetele de asigurari cu protectie pentru anularea calatoriei trebuie sa se efectueze in ziua rezervarii calatoriei. In cazul in care incheierea asigurarii se face mai tarziu, vor fi asigurate numai acele evenimente, care au loc incepand cu a 10-a zi dupa incheierea asigurarii (exceptii: accident, deces, eveniment elementar). Daca incheierea asigurarii are loc intr-un interval de timp mai scurt de 31 zile inaintea calatoriei, protectia de stornare va fi acordata numai daca incheierea asigurarii si rezervarea calatoriei se vor face concomitent. 



In cazul celorlalte pachete de asigurare: 


- protectia prin asigurare intra in vigoare numai daca prima a fost platita inaintea inceperii calatoriei si dureaza din momentul inceperii calatoriei, care este cunoscut in momentul incheierii asigurarii, pana in momentul sfarsitului calatoriei; cel mult in functie de perioada de calatorie aleasa conform tarifului. Daca data emiterii politei si inceputul asigurarii sunt identice, protectia prin asigurare incepe la ora 0:00 a zilei urmatoare.


9. Care sunt excluderile generale?


Nu exista protectie prin asigurare pentru evenimente relationate cu: 
imbolnavirile de ordin psihic si bolile sistemului nervos (exceptie fac aparitia pentru prima oara a acestora, cu internare stationara, dupa efectuarea rezervarii, respectiv dupa incheierea asigurarii);
Transplanturile de organe (dializa);
HIV+;
Handicapurile psihice sau fizice

Urmatoarele boli si afectiuni existente aflate in corelatie cu anularea calatoriei, intreruperea calatoriei si costurile de tratament in cazul calatoriilor in strainatate, in masura in care acestea au fost tratate stationar sau/si ambulatoriu in ultimele 12 luni inainte de incheierea asigurarii:
Bolile de inima;
Accidentul vascular cerebral;
Bolile de cancer;
Diabetul (de tip 1 + 2);
Migrenele;
Epilepsia;
Scleroza multipla


10. Pentru intrebari referitoare la pachetele de asigurari pe cine pot contacta?


Un consultant de vanzari Fly Go Voyager va poate raspunde cu profesionalism la toate intrebarile si nelamuririle legate de pachetele de asigurari. 
De asemenea, puteti contacta asiguratorul Mondial Assistance la service center
 021/3122236/38 intre orele 09.00-17.00, de luni pana vineri.


11. Pe cine contactez daca am o urgenta medicala?


Mondial Assistance va pune la dispozitie un serviciu de asistenta disponibil 24/24 sunand la numarul de urgenta +40 21 312 22 37.


 


Termeni si conditii


Condiţii generale pentru toate ramurile domeniului

I. Evenimentele asigurate

Evenimentele asigurate specificate în ramurile individuale ale domeniilor de asigurare sunt menţionate în mod exhaustiv. Este exclusă o extindere analogă asupra unor evenimente asemănătoare, nespecificate. 

II. Intermediarii, respectiv persoanele auxiliare

Niciun intermediar nu este autorizat să promită o protecţie prin asigurare, care face excepţie de la condiţiile generale şi complementare de asigurare specificate sau să întreprindă o evaluare a unei stări de fapt, care este angajantă pentru asigurător. Condiţiile suplimentare, respectiv excepţiile sunt valabile numai dacă acestea sunt stabilite în scris şi dacă sunt redactate de către asigurător la nivel de companie.

1.    Persoanele asigurate / Excluderile

1.1 Persoanele asigurate sunt persoanele indicate în poliţă, în măsura în care acestea au dovedit în momentul încheierii asigurării că au domiciliul stabil în România, Elveţia, Liechtenstein sau într-un stat al Uniunii Europene, de cel puţin şase luni.

„Familie”: în poliţă pot fi înscrişi nominal maximum 2 adulţi şi 5 copii minori, independent de gradul de rudenie, ca persoane coasigurate.

„Familie” pentru polițele anuale: în poliţă pot fi înscrişi nominal maximum 2 adulţi şi 5 copii cu vârsta maximă 18 ani, indiferent de gradul de rudenie, care locuiesc la aceeași adresă. În cazul părinților și al copiilor lor biologici, a locui în aceeași locuință nu este o condiție prestabilită.

1.2 Nu există protecţie prin asigurare pentru evenimentele care au legătură cu:

1.2.1 îmbolnăviri psihice sau boli ale sistemului nervos (cu excepţia primei apariţii a bolii şi spitalizare după rezervare, respectiv după încheierea asigurării); transplanturi de organe (dializă); HIV+; handicapuri mintale sau corporale;

1.2.2 următoarele boli şi suferinţe existente, aflate în corelaţie cu anularea călătoriei, întreruperea călătoriei şi cu cheltuielile de călătorie în străinătate, în măsura în care acestea au fost tratate în mod staţionar şi / sau ambulant în cadrul terapiilor din ultimele 12 luni înaintea încheierii asigurării (asigurarea anuală: înainte de rezervarea călătoriei): îmbolnăviri de inimă, apoplexie, cancer, diabet (tip 1 + 2), migrenă, scleroză multiplă, epilepsie.



2. Perioada de asigurare

2.1 Domeniul cheltuielilor care privesc anularea călătoriei:

Protecţia prin asigurare începe odată cu încheierea contractului de asigurare şi se sfârşeşte odată cu începerea călătoriei. Încheierea asigurării şi plata primei pentru pachetele de asigurare cu protecție în cazul anulării călătoriei trebuie să se efectueze în ziua rezervării călătoriei. În cazul în care încheierea asigurării se face mai târziu, vor fi asigurate doar acele evenimente care au loc începând cu a 10-a zi după încheierea asigurării (excepţii: accident, deces, eveniment elementar). Dacă încheierea asigurării are loc într-un interval de timp mai scurt de 31 zile înaintea călătoriei, protecţia de anulare a călătoriei va fi acordată numai dacă încheierea asigurării şi rezervarea călătoriei se vor face concomitent.

2.2 În cazul celorlalte ramuri ale domeniului, protecţia prin asigurare intră în vigoare numai dacă polița de asigurare a fost încheiată și prima a fost plătită înaintea începerii călătoriei şi durează din momentul începerii călătoriei, care este cunoscut în momentul încheierii asigurării, până în momentul sfârşitului călătoriei, cel mult în funcţie de perioada de călătorie aleasă conform tarifului. Dacă data emiterii poliţei şi începutul asigurării sunt identice, protecţia prin asigurare începe la ora 0:00 a zilei următoare.

 

3. Domeniul de valabilitate al asigurării

Asigurarea este valabilă în domeniul de valabilitate convenit, în afara României, respectiv în afara statului de reşedinţă (în care asiguratul are domiciliul) / excepţie: asigurarea pentru bagaje este valabilă şi în România, în afara domiciliului şi a locului de muncă permanent.

4. Suma asigurată

Suma asigurată a fiecărei ramuri a domeniului delimitează toate serviciile pentru

evenimentele asigurate care au loc pe parcursul perioadei de asigurare.

În cazul în care protecţia prin asigurare este valabilă pentru mai multe călătorii, suma asigurată respectivă reprezintă acoperirea maximă pentru toate daunele care se creează pe parcursul perioadei de asigurare (excepţie: asigurarea anuală) în cadrul unei ramuri a domeniului (anularea călătoriei, bagajele de călătorie, cheltuielile de sănătate, etc.).

5. Pretenţiile faţă de terţi

Toate serviciile de asigurare sunt subsidiare, acest lucru însemnând că ele vor fi prestate numai în măsura în care nu se pot obţine compensaţii (despăgubiri) din alte asigurări (de exemplu asigurări private, asigurări sociale).

6. Evenimentele neasigurate

Pe Iângă excluderile generale de la protecţia prin asigurare specificate mai jos, sunt valabile în mod suplimentar, pentru fiecare ramură a domeniului, şi alte excluderi speciale.

6.1. Protecţia prin asigurare nu există în cazul evenimentelor:

6.1.1 care sunt pricinuite premeditat sau din culpă gravă de către persoana asigurată;

6.1.2 care au legătură directă sau indirectă cu acţiuni de revoltă, războaie, acte teroriste de orice fel;

6.1.3 care sunt provocate de greve;

6.1.4 care sunt provocate de actele de violenţă, ce se află în corelaţie cu adunări sau manifestaţii (demonstraţii) publice, în măsura în care persoana asigurată participă activ la acestea;

6.1.5 care sunt declanşate ca urmare a sinuciderii sau tentativei de sinucidere a persoanei

asigurate sau a membrilor familiei acesteia;

6.1.6 care sunt provocate ca urmare a dispoziţiilor autorităţilor publice;

6.1.7 care sunt cauzate în mod direct sau indirect ca urmare a influenţei radiaţiilor ionizante, în sensul legii referitoare la protecţia împotriva radiaţiilor în varianta valabilă la momentul respectiv sau care sunt cauzate de energia nucleară;

6.1.8 în care persoana asigurată suferă leziuni ca urmare a consumului de alcool, stupefiante sau medicamente, respectiv în cazul întreruperii sau renunţării la o terapie prescrisă;

6.1.9 care intervin în cadrul concursurilor sportive motorizate (raliuri) şi în cadrul antrenamentelor necesare acestor sporturi;

6.1.10 care au intervenit sau care erau de aşteptat încă din momentul încheierii asigurării, respectiv al rezervării sau începerii călătoriei. Acest lucru este valabil şi în cazul bolilor (suferinţelor) survenite înainte de încheierea contractului;

6.1.11 care intervin ca urmare a epidemiilor şi epidemiilor generalizate;

6.1.12 în care persoana asigurată începe călătoria în ciuda avertismentelor din partea Ministerului de Externe, aceasta nefiind întreruptă (oprită) imediat;

6.1.13 care sunt cauzate direct sau indirect de catastrofe naturale, fenomene seismice sau intemperii.

6.2. Pierderile suvenirurilor achiziţionate în concedii nu se compensează.

 

7. Comportamentul în cazul daunelor

Pe Iângă obligaţiile generale specificate mai jos sunt valabile, în fiecare ramură a domeniului, şi alte obligaţii speciale. Asigurătorul își rezervă dreptul de a respinge pretențiile de despăgubire dacă persoana asigurată nu respectă următoarele obligații:

7.1 să menţină paguba la un nivel cât mai redus posibil şi să evite cheltuielile inutile;

7.2 să informeze asigurătorul în mod direct cu privire la paguba respectivă şi să urmeze indicaţiile acestuia;

7.3 să prezinte şi să demonstreze paguba conform adevărului. Persoana asigurată trebuie să acorde orice informaţie utilă şi să permită asigurătorului accesul la facturile şi actele justificative originale. Dacă este cazul, medicii şi / sau spitalele, reprezentanții asigurărilor sociale şi a altor organisme implicate, trebuie să fie autorizate şi obligate de către asigurat să furnizeze informaţiile solicitate de asigurător, în vederea stabilirii cauzei evenimentului şi a nivelului de despăgubire solicitat;

7.4 să păstreze în forma corectă şi în termenul acordat pretenţiile faţă de terţi şi să cedeze drepturile de plată către asigurător;

7.5 să anunţe imediat daunele cauzate prin infracţiuni. Situaţia reală se va prezenta în mod exact poliţiei, care va elibera procesul verbal, indicându-se totodată proporţia daunelor;

7.6 să predea asigurătorului în original mijloacele doveditoare, ca: procesele-verbale ale poliţiei, adeverinţele ghidului de călătorie, facturile emise de medici şi spitale, certificatele de cumpărături, etc.

 

8. Centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore

În cazul apariţiei unei situaţii de urgenţă, persoana asigurată poate solicita ajutor prin centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore, conform condiţiilor generale. Centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore va lua deciziile cu privire la alegerea şi executarea măsurilor de ajutor corespunzătoare.

Dacă centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore nu este înştiinţată imediat, pretenţiile cu privire la plata compensaţiei pentru domeniile: întreruperea călătoriei, călătoria specială de întoarcere, călătoria în străinătate, asigurarea de sănătate, asigurarea contra accidentelor, nu există.

9. Pierderea pretenţiilor referitoare la plata compensaţiilor

Asigurătorul își rezervă dreptul de a respinge pretențiile de despăgubire dacă:

9.1 Persoana asigurată face în mod intenţionat declaraţii false privind evenimentul asigurat, persoana asigurată ascunde circumstanţe esenţiale pentru cazul / cazurile de daună sau falsifică documentele doveditoare prezentate, chiar dacă prin acest lucru nu i-au fost aduse prejudicii asigurătorului.

10. Când plăteşte asigurătorul compensaţia?

10.1 Dacă în legătură cu cazul asigurat au fost intentate anchete sau demersuri judiciare de către instituţiile oficiale, plata compensațiilor nu se va efectua decât după ce acestea se vor încheia.

10.2 După obținerea documentelor necesare pentru stabilirea evenimentului asigurat, a sumei totale a compensațiilor şi finalizarea investigațiilor, plata compensaţiei devine scadentă după 2 săptămâni.

 

11. Confidențialitatea datelor

Datele personale ale asiguratului (de asemenea datele personale privind starea de sănătate) sunt colectate și procesate, dacă acest lucru este necesar pentru executarea contractului de asigurare.

De asemenea, datele personale privind starea de sănătate pot fi transmise unui consultant medical, cu condiția ca acest lucru să fie necesar pentru verificarea obligației asiguratorului de a furniza compensații și cu condiția asigurării utilizării adecvate a datelor. Pentru aceleași mijloace și în aceleași condiții, pot fi trimise solicitări către alte companii de asigurări și se poate răspunde la solicitări de la alte companii de asigurări. Asiguratul îți va exprima acordul prin completarea și semnarea formularului de daună. În anumite cazuri, datele pot fi transmise și unei companii de reasigurări.



12. Retragerea din contract

Deținătorul poliței se poate retrage din contract, în scris, în termen de 14 zile de la primirea poliței de asigurare. Dacă durata contractului este mai scurtă de 6 luni, nu există drept de retragere.

În cazul în care contractul a fost încheiat prin vânzare la distanță, dreptul de retragere există doar pentru contractele cu o durată mai mare de o lună.

 

Cheltuieli care privesc anularea călătoriei

1. Cheltuielile asigurate

1.1 Cheltuielile asigurate sunt cheltuielile de anulare din aranjamentul de călătorie (de voiaj) datorate în momentul începerii evenimentului asigurat. Cheltuielile suplimentare unei anulări ulterioare momentului asigurat nu vor fi restituite.

 

1.2 Taxe de rezervare

Rezervarea biletelor de avion, la preţul net, taxele de vânzare a biletelor: max. 110 RON (la preţuri mai mari de 2 860 RON, respectiv max. 10% din valoarea totală).

Pentru alte rezervări unde se percep taxe asiguratului: max. 110 RON / persoană, respectiv 220 RON / călătorie, cu condiţia ca taxele şi tarifele convenite să apară pe confirmarea rezervării şi să nu depăşească suma asigurată.

Tarife de gestionare a anulărilor: max. 110 RON / persoană, respectiv 220 RON / călătorie, cu condiția ca tarifele convenite să apară pe confirmarea de rezervare și să fi fost luate în considerare în suma asigurată.

 

2. Evenimente asigurate

2.1 Îmbolnăvirea gravă bruscă, neașteptată, reacţii adverse la vaccinuri (numai în cazul vaccinurilor prescrise înaintea efectuării călătoriei), vătămarea cauzată de un accident sau decesul persoanei asigurate.

O îmbolnăvire este considerată a fi gravă, dacă din aceasta rezultă în mod imperios incapacitatea de a călători şi de a munci. Se aplică excluderile specificate la punctul 1.2 din CGA, valabile pentru toate ramurile domeniului.

2.2 O înrăutăţire a unei suferinţe (boli) cronice existente a persoanei asigurate, echivalentă cu cele menţionate la punctul 2.1. Se aplică excluderile specificate la punctul 1.2 din CGA, valabile pentru toate ramurile domeniului.

2.3 Sarcina persoanei asigurate, dacă aceasta a fost constatată şi confirmată medical până în primul trimestru, după încheierea asigurării şi rezervarea călătoriei.

2.4 Concedierea neaşteptată de către angajator.

Protecţia prin asigurare nu există în cazul concedierii sau al rezilierii de comun acord a relaţiei de serviciu şi nici în cazul renunţării la călătorie din cauza situaţiilor excepţionale de serviciu.

2.5 Concentrarea pentru serviciul militar de bază sau pentru serviciul civil în locul

serviciului militar.

2.6 Înaintarea acţiunii de divorţ de către partenerul de căsătorie al persoanei asigurate.

2.7 În cazul în care daunele elementare sau furturile prin spargere influenţează grav proprietatea persoanei asigurate, iar în urma acestor evenimente prezenţa persoanei asigurate este indispensabilă.

2.8 Nepromovarea unei clase terminale sau a bacalaureatului.

2.9 Îmbolnăvirea gravă bruscă, vătămarea gravă cauzată de un accident sau decesul uneia dintre următoarele persoane: soţul/soţia, partenerul de viată (buletin de înscriere în evidenţa populaţiei de 3 luni), părinţii (părinţii vitregi, socrii, bunicii), copiii (copiii vitregi, ginerii, nepoţii), fraţii şi surorile, cumnaţii, cumnatele sau o altă persoană de risc specificată nominal în poliță (poate fi menționată în poliță doar o singură persoană de risc).

Pentru poliţele colective, începând cu 16 persoane, nu mai poate fi adăugată nicio persoană de risc). Pentru persoanele menţionate mai sus sunt valabile excluderile specificate la punctul 1.2. din CGA, care sunt valabile pentru toate ramurile domeniului. Înrăutăţirea unei suferinţe (boli) existente în momentul încheierii asigurării a persoanelor mai sus menţionate precum şi nevoia de îngrijire (întreţinere), nu constituie un eveniment asigurat.

 

2.10. În cazul a până la 7 persoane specificate într-o poliţă şi asigurate la AWP P&C S.A., care au rezervat împreună o călătorie, este vorba despre un caz asigurat chiar şi în situaţia în care unul dintre motivele menţionate de la punctul 2.1 până la punctul 2.9 intervine numai pentru una dintre aceste 7 persoane.

 

3. Evenimente neasigurate

Pe lângă excluderile specificate în cadrul CGA pentru toate ramurile domeniului, protecţia prin asigurare nu există:

3.1 dacă agenţia de turism se retrage din contract;

3.2 în cazul evenimentelor şi bolilor cauzate de abuzul de alcool şi droguri;

3.3 dacă un eveniment sau o suferinţă (boală) a intervenit sau era de aşteptat încă din momentul încheierii asigurării sau rezervării călătoriei;

3.4 în cazul operaţiilor planificate sau anticipate, termenelor de operaţii amânate sau intervenţiilor medicale;

3.5 dacă din cauza întârzierii unui proces de vindecare sau a unei terapii, călătoria nu poate fi începută;

3.6 în cazul aprobării unui tratament.

 

4. Comportamentul în cazul daunelor

Asigurătorul îşi rezervă dreptul de a respinge pretențiile de despăgubire dacă persoana asigurată nu respectă, pe Iângă obligaţiile specificate pentru toate ramurile domeniului în cadrul CGA, şi următoarele:

4.1 După începutul evenimentului asigurat bazat pe cauze de sănătate, trebuie ca oficiul pentru rezervări (agenţia de turism) şi asigurătorul să fie informaţi în scris, în termen de 48 ore, respectiv 2 zile lucrătoare.

Acest lucru este necesar pentru a oferi asigurătorului posibilitatea de a contacta şi desemna un medic în vederea evaluării daunei.

4.2 Persoana asigurată este obligată să se conformeze fără întârziere deciziei de consultare de către medicul desemnat de asigurător.

4.3 Asigurătorului i se vor transmite următoarele documente:

- poliţa de asigurare;

- formularul de daună completat în întregime;

- confirmarea rezervării din partea organizatorului de călătorii;

- factura anulării şi rezumatul grafic al anulării din partea organizatorului de călătorii;

- pentru biletele de avion - nota de rambursare;

- documentele medicale detaliate, inclusiv antecedentele medicale ale bolii (de exemplu: fişa pacientului, documentele tratamentelor medicale, constatările);

- certificatul medical din partea unui medic al Casei de Asigurări (copia Certificatului de concediu medical);

- paşaportul mamă-copil;

- certificatul de deces, certificatul de rudenie (de exemplu certificatul de căsătorie, certificatul de naştere);

- dovada unei coabitări (convieţuiri) pe baza unui buletin de înscriere în evidenţa populaţiei;

- cererea de divorţ / preavizul de concediere / ordinul de concentrare pentru serviciul militar, etc.

- informaţiile referitoare la şcolarizare, diploma de absolvire, diploma de bacalaureat.

Pentru neclarități legate de procedura deschiderii unui dosar de daună sau documentele solicitate, ne puteți contacta la tel.: 021 312 2236 / 38.



Întreruperea călătoriei

1. Cheltuielile asigurate

1.1 Cheltuielile pentru serviciile de călătorie rezervate şi nefolosite, după plecarea în călătorie și numai dacă persoana asigurată revine în țară (de exemplu: hotelul, maşina închiriată, circuitul). Ziua de lucru, respectiv ziua producerii evenimentului asigurat, este considerată ca fiind zi de călătorie sau zi de chirie folosită.

1.2 Eventualele restituiri sau despăgubiri (compensări), care se efectuează direct către persoana asigurată, vor fi scăzute din pretenţiile sale către AWP P&C S.A. conform punctului 1.1.

1.3 Nu vor fi compensate costurile pentru călătoria de întoarcere, rezervată inițial.

 

2. Evenimentele asigurate

2.1 Evenimentele care pun în pericol siguranţa corporală a persoanei asigurate în locul unde aceasta îşi efectuează concediul şi din a căror cauză călătoria nu mai poate fi continuată. Sunt, de asemenea, asigurate şi evenimentele de la punctul 6.1.7 şi 6.1.13 din CGA, dacă este pusă în pericol siguranţa corporală a persoanei asigurate.

2.2 Evenimentele specificate în capitolul „Cheltuieli care privesc anularea călătoriei” la 36

punctele 2.1, 2.2, 2.7 şi 2.9, datorită cărora se întrerupe călătoria.

2.3 În cazul a până la 7 persoane specificate într-o poliţă şi asigurate la AWP P&C S.A., care au rezervat împreună o călătorie, este vorba despre un caz asigurat chiar şi în situaţia în care unul dintre motivele menţionate mai sus intervine numai pentru una dintre aceste 7 persoane.

3. Evenimentele neasigurate

Sunt valabile excluderile specificate în CGA pentru toate ramurile domeniului, precum şi

cele specificate în domeniul cheltuielilor care privesc anularea călătoriei.

4. Comportamentul în cazul daunelor

Asigurătorul îşi rezervă dreptul de a respinge pretenţiile de despăgubire dacă persoana asigurată nu respectă, pe Iângă obligaţiile specificate pentru toate ramurile domeniului în cadrul CGA, şi următoarele:

4.1 Dacă centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore nu este înştiinţată imediat, pretenţiile cu privire la plata compensaţiei nu există.

4.2 Asigurătorului i se vor trimite următoarele documente:

- poliţa de asigurare;

- confirmarea rezervării din partea organizatorului de călătorii;

- confirmarea întreruperii călătoriei din partea închiriatorului / ghidului de călătorie;

- confirmarea organizatorului de călătorii cu privire la serviciile de călătorie, care nu pot fi restituite;

- confirmarea medicală (cu numele pacientului, diagnosticul precum şi cu datele referitoare la tratament) din partea medicului de la faţa locului, care a dispus în scris, întreruperea călătoriei, precum şi din partea medicului care a preluat continuarea tratamentului în România;

- certificatul de deces;

- alte certificate oficiale;

- certificatul medical din partea unui medic al Casei de Asigurări (adeverinţa lipsei de la serviciu în caz de îmbolnăvire, copia Certificatului de concediu medical).

 

Cheltuielile care privesc călătoria de întoarcere cu regim special

1. Cheltuielile asigurate

Sunt asigurate:

1.1 cheltuielile suplimentare care privesc călătoria de întoarcere în cazul în care aceasta se face prematur sau cu întârziere de către persoana asigurată şi de către membrii însoţitori asiguraţi ai familiei sale (maximum 2 adulţi şi 5 copii minori) din străinătate spre România,

în funcţie de tipul şi de calitatea călătoriei rezervate şi asigurate, în măsura în care călătoria de întoarcere a fost cuprinsă în aranjamentul asigurat;

1.2  cheltuielile de transfer ale unei persoane asigurate decedate pe parcursul călătoriei.

 

2. Evenimentele asigurate

2.1 Evenimentele care pun în pericol siguranţa corporală a persoanei asigurate în locul unde aceasta îşi efectuează concediul şi din a căror cauză călătoria nu mai poate fi continuată. Sunt, de asemenea, asigurate şi evenimentele de la punctul 6.1.7 şi 6.1.13 din CGA, dacă siguranţa corporală a persoanei asigurate se află în pericol.

2.2 Evenimentele specificate în capitolul „Cheltuieli care privesc anularea călătoriei” la punctele 2.1, 2.2, 2.7 şi 2.9.

2.3 În cazul a până la 7 persoane specificate într-o poliţă şi asigurate la AWP P&C S.A., care au rezervat împreună o călătorie, este vorba despre un caz asigurat chiar şi în situaţia în care unul dintre motivele menţionate mai sus intervine numai pentru una dintre aceste 7 persoane.

3. Evenimentele neasigurate

Sunt valabile excluderile specificate în CGA pentru toate ramurile domeniului, precum şi cele specificate în domeniul cheltuielilor care privesc anularea călătoriei.

4. Comportamentul în cazul daunelor

Asigurătorul îşi rezervă dreptul de a respinge pretenţiile de despăgubire dacă persoana asigurată nu respectă, pe Iângă obligaţiile specificate pentru toate ramurile domeniului în cadrul CGA, şi următoarele:

4.1 Dacă centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore nu este înştiinţată imediat, pretenţiile cu privire la plata compensaţiilor nu există.

 

4.2 Asigurătorului i se vor trimite următoarele documente:

- poliţa de asigurare;

- confirmarea rezervării din partea organizatorului de călătorii;

- confirmarea medicală (cu numele pacientului, diagnosticul, precum şi cu datele referitoare la tratament) din partea medicului de la faţa locului, care a dispus în scris întreruperea călătoriei, precum şi din partea medicului care a preluat continuarea tratamentului în România;

- certificatul de deces;

- alte certificate oficiale;

- certificatul medical din partea unui medic al Casei de Asigurări (adeverinţa lipsei de la serviciu în caz de îmbolnăvire, copia Certificatului de concediu medical)

- biletele călătoriei de întoarcere cu regim special, cartea de îmbarcare, etc., toate în original.



Asigurarea medicală de sănătate şi asigurarea contra accidentelor (pentru călătoriile în străinătate)

1. Evenimentele asigurate

1.1 În limita sumei maxime asigurate, conform pachetului de asigurare achiziționat, sunt asigurate următoarele:

- cheltuielile de tratament pentru prima îngrijire (primul ajutor) şi pentru combaterea imediată a durerilor (inclusiv cameră de decompresie);

- transportul bolnavului, respectiv transportul spre casă, cheltuielile de căutare şi de salvare (recuperare);

- invaliditatea;

- transferul în caz de deces, în cazul bolilor acute şi accidentelor survenite de persoana asigurată pe parcursul călătoriei în străinătate.

 

1.2 Dacă nu există o asigurare socială în România sau dacă acţiunea de prezentare a documentelor de către persoana asigurată eşuează, se va scădea din suma de restituire pentru cheltuielile de sănătate o participare personală de 20%. În cazul unei prestaţii anticipate se va solicita ca această participare personală să fie restituită.

1.3 Costurile medicale care au legătură cu accidente survenite ca urmare a practicării sporturilor de iarnă sunt preluate exclusiv în cadrul produsului “Asigurarea sporturilor de iarnă - Winter Sports”.

 

2. Ce se consideră a fi un accident?

Se consideră a fi un accident, în sensul contractului de asigurare, un eveniment independent de voinţa persoanei asigurate, care acţionează brusc, mecanic, din exterior asupra corpului său şi care are ca urmare vătămarea corporală sau decesul persoanei asigurate. De asemenea, sunt considerate a fi accidente următoarele:

2.1 entorsele, fracturile de muşchi şi de ligamente;

2.2 intoxicaţiile sau arsurile, înghiţirea sau inhalarea de substanţe, lichide sau gaze otrăvitoare sau toxice;

2.3 înecul.

 

2.    Cheltuielile asigurate/plăţile de compensaţii care trebuie efectuate

 

3.1 În cazul unui accident sau a unei îmbolnăviri acute, care survine în străinătate, sunt asigurate cheltuielile necesare pentru medic, pentru transportul bolnavului, pentru internarea în spital şi pentru medicamente.

3.2 Cheltuielile pentru transportul medical unic al bolnavului, necesar tratamentului staţionar, respectiv ambulant, la cel mai apropiat spital din străinătate şi înapoi la locul de cazare.

3.3 Cheltuielile de recuperare, de căutare şi de salvare.

3.4 Transportul de urgenţă / transportul spre casă.

3.4.1 Transportul spre casă în caz de necesitate medicală (inclusiv cu aeroambulanţa, dacă este necesar).Dacă îngrijirea medicală de la faţa locului nu este suficientă şi dacă persoana asigurată este capabilă de a fi transportată cu acordul medicului de la faţa locului, care a efectuat tratamentul, precum şi cu acordul liderului medical al AWP P&C S.A., AWP P&C S.A. preia organizarea şi efectuarea transportului spre casă.

3.4.2 Transportul spre casă fără necesitate medicală (excl. aeroambulanţa)

La dorinţa persoanei asigurate sau la dorinţa asigurătorului, în cazul unei spitalizări staţionare mai lungă de 3 zile, persoana asigurată va fi transportată acasă, în cazul în care capacitatea de călătorie a persoanei respective este confirmată din punct de vedere medical şi dacă transportul poate fi efectuat fără aeroambulanţă.

3.4.3 Transportul acasă se efectuează spre ţara de reşedinţă a asiguratului.

Configuraţia concretă a transportului spre casă va fi aleasă de către asigurător în funcţie de necesitatea medicală.

3.4.4 În cazul în care persoana asigurată obţine cheltuielile transportului de urgenţă, ca şi compensaţie din partea unei terţe părţi, sau organizează ea însăşi transportul, pretenţia cu privire la transportul de urgenţă şi la transportul spre casă nu există. Dacă va fi totuşi efectuat un transport, persoana asigurată va ceda către AWP P&C S.A. toate pretenţiile faţă de alţi asigurători.

3.5 Cheltuielile suplimentare pentru deplasarea unui membru al familiei

În cazul unei spitalizări mai lungi de 5 zile, AWP P&C S.A. preia la dorinţa persoanei asigurate, cheltuielile călătoriei tur-retur (cu excepţia cheltuielilor de cazare) ale unei persoane apropiate persoanei asigurate care se deplasează la locul spitalizării sau cheltuielile de cazare, respectiv de modificare a unei rezervări (în funcţie de tipul şi calitatea călătoriei rezervate şi asigurate), ale unei persoane asigurate însoţitoare, în cazul unei călătorii de întoarcere efectuate cu o întârziere de până la o săptămână. Cheltuielile pentru aceste servicii sunt preluate doar în condiţiile în care acestea sunt organizate de către AWP P&C S.A..

3.6. După repatrierea cu aeroambulanţa (pct.3.4), asiguratului i se acordă posibilitatea să renunţe la pretenţiile incluse la capitolul „Întreruperea călătoriei” şi să repete cererea de călătorie sub formă de un voucher de călătorie până la valoarea pachetului rezervat înainte de a călători (suma maximă asigurată este menţionată în descrierea produselor ce include acest voucher).

 

4. Invaliditatea şi decesul în urma unui accident

4.a. Invaliditate: În cazul invalidităţii se restituie compensaţia calculată conform principiilor de mai jos dacă vătămarea sănătăţii persoanei asigurate persistă după un an de la accident.

 Compensaţia se calculează conform gradului de invaliditate şi sumei asigurate convenite. Totalul serviciilor de asigurare pentru mai multe părţi ale corpului sau pentru mai multe organe este limitat cu suma asigurată.

4.a.1. Grade de invaliditate la cazul pierderii complete sau în cazul incapacităţii complete de folosire:

- braţul începând de la articulaţia scapulo-humerală (a umărului) 70%

- braţul până deasupra articulaţiei cotului 65%

- braţul dedesubtul articulaţiei cotului sau unei mâini 60%

- degetul mare 20%

- degetul aratator 10%

- degetul mare 20% 
- degetul aratator 10%
- alt deget al mainii 5%
- piciorul pana deasupra mijlocului coapsei 70%
- piciorul pana la mijlocul coapsei 60%
- piciorul pana la mijlocul gambei 50%
- degetul mare al piciorului 5%
- alt deget al piciorului 2%
- pierderea vederii la un ochi 30%
- pierderea vederii ambilor ochi 100%
- in masura in care puterea vizuala a celuilalt ochi s-a pierdut deja
- inaintea inceperii cazului asigurat 60%
- pierderea auzului unei urechi 15%
- pierderea auzului ambelor urechi 60%
- in masura in care auzul celeilalte urechi s-a pierdut deja
- inaintea inceperii cazului asigurat 30%
- pierderea simtului gustului 5%

 

4.a.2. În cazul pierderii parţiale sau în cazul incapacităţii parţiale de folosire va fi luat în considerare un grad de invaliditate redus în mod corespunzător.

4.a.3. În cazurile nespecificate mai sus, stabilirea gradului de invaliditate se va face cu sprijinul procentelor de mai sus.

4.a.4. O agravare a consecinţelor accidentului ca urmare a deficienţelor corporale existente înaintea încheierii contractului nu dă dreptul la o valoare mai mare a compensaţiei pentru invaliditate.

Dacă bolile şi infirmităţile existente deja înaintea accidentului au influenţat consecinţele accidentului, valoarea compensaţiei pentru invaliditate va fi redusă corespunzător gradului bolii sau a infirmităţii respective.



4.b. Decesul

4.b.1. Dacă persoana asigurată decedează ca urmare a unuia dintre accidentele specificate mai sus sau în decurs de cinci ani de la accident din cauza consecinţelor acestuia, asigurătorul va compensa suma de deces convenită. În cazul lipsei unei alte dispoziţii scrise a persoanei asigurate, plata sumei de deces se efectuează către moştenitorii legali după prezentarea unui act care confirmă dreptul de primire (certificat de predare a moştenirii, certificat de atribuire a succesiunii). Din compensaţia pentru cazul de deces se vor scade plăţile efectuate pentru invaliditatea permanentă datorată aceluiaşi eveniment.

4.b.2. Dacă decesul condiţionat de accident survine în decurs de un an de la accident, pretenţia cu privire la plata compensaţiei pentru cazul de invaliditate nu există.

4.b.3. Dacă persoana asigurată decedează în urma unei cauze străine de accident şi dacă a existat deja pretenţia cu privire la plata compensaţiei în caz de invaliditate, această compensaţie va fi plătită în funcţie de gradul de invaliditate stabilit pe baza ultimelor constatări medicale.

5. Când plăteşte asigurătorul compensaţia pentru invaliditate permanentă?

Îndată ce asigurătorului i-au parvenit documentele necesare pentru certificarea evoluţiei accidentului şi a consecinţelor acestuia, precum şi documentele referitoare la încheierea tratamentului necesar pentru aprecierea invalidităţii, asigurătorul este obligat să declare în termen de trei luni, dacă persoanei asigurate i se recunoaşte vreo pretenţie de compensaţie precum şi valoarea acesteia.

6. Durata asigurării

În situația în care ca urmare a consecinţelor accidentului sau îmbolnăvirii în străinătate persoana asigurată se află în incapacitatea de a fi transportată acasă, obligaţia de plată a compensaţiei încetează la 2 luni după survenirea evenimentului asigurat.

7. Cum se calculează compensaţia asigurătorului, dacă cheltuielile de însănătoşire sunt asigurate altundeva?

Dacă pentru cheltuielile de insănătoşire (sănătate) există mai multe asigurări la societăţi concesionate, aceste cheltuieli vor fi compensate numai o singură dată.

8. Evenimentele neasigurate

Pe lângă excluderile specificate în cadrul CGA pentru toate ramurile domeniului, protecţia prin asigurare nu există pentru:

8.1 tratamentele de sănătate şi celelalte măsuri prescrise medical, care constituie prilej de călătorie, respectiv a căror necesitate a fost cunoscută sau era de aşteptat înaintea încheierii asigurării sau începerii călătoriei;

8.2 folosirea modalităţilor de însănătoşire locale (de exemplu cure);

8.3 curele de supleţe (slăbire) sau de înfrumuseţare;

8.4 evenimentele datorate stărilor de oboseală sau extenuare;

8.5 sarcinile, naşterile, întreruperile de sarcină sau tratamentele ca urmare a măsurilor

contraceptive;

8.6 tratamentele dentare conservante sau pe bază de proteză, respectiv tratamentele care nu servesc primei îngrijiri (primului ajutor) pentru combaterea imediată a durerilor;

8.7 mijloacele ajutătoare (de exemplu ochelarii, protezele, etc.);

8.8 injecţiile, certificatele şi expertizele medicale;

8.9 evenimentele care survin pe parcursul exercitării unei activităţi profesionale manuale sau în cadrul serviciului militar;

8.10 consultaţiile de control, tratamentele ulterioare, suplimentare, postoperatorii şi terapiile;

8.11 cheltuielile suplimentare pentru clasele sau serviciile speciale din spital (de exemplu telefonul, televizorul, etc.);

8.12 cheltuielile persoanei asigurate sau ale persoanelor însoţitoare pentru telefoane, respectiv taxi;

8.13 cheltuielile suplimentare de cazare la hotel sau cheltuielile persoanelor însoţitoare (cu  excepţia punctului 3.5);

8.14 cheltuielile de carantină;

8.15 tratamentele de însănătoşire şi transportul retur al bolnavului în corelaţie cu abuzul de alcool sau droguri;

8.16 vătămarea sănătăţii cauzată de zborul cu orice tip de aparat de zbor cu excepţia situaţiei în care persoana asigurată este pasager într-un avion omologat pentru traficul aerian;

8.17 sporturile extreme, săriturile cu paraşuta sau alte activităţi similare, excursiile montane în munţi înalţi fără ghid alpin brevetat, activităţi la peste 6.000 m sau care nu sunt organizate ca un pachet all-inclusive, expediţii (în teritorii neexplorate) sau activităţile sportive în ape sălbatice;

8.18 conducerea autovehiculelor, dacă persoana asigurată nu deţine permisul de conducere prescris;

8.19 scufundările fără a deţine un certificat de aptitudini (de calificare) pentru adâncimea

corespunzătoare;

8.20 decesul sau invaliditatea, dacă acestea survin după 5 ani de la data accidentului.

 

9. Comportamentul în cazul daunelor

Asigurătorul îşi rezervă dreptul de a respinge pretenţiile de despăgubire dacă persoana asigurată nu respectă, pe Iângă obligaţiile specificate pentru toate ramurile domeniului în cadrul CGA, şi următoarele:

9.1 Persoana asigurată este obligată să solicite cât mai curând posibil ajutorul medical şi să urmeze prescripţiile medicului în oricare din cazurile care ar putea presupune o pretenţie la plata compensaţiilor.

9.2 Înştiinţarea imediată a centralei pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore în cazul spitalizării, respectiv în cazul îmbolnăvirilor, care necesită de mai multe ori un tratament ambulant. În cazul în care înştiinţarea nu se face iar cheltuielile depăşesc 1.320 RON, asigurătorul îşi rezervă dreptul de a efectua o scădere a costurilor despăgubite faţă de costurile solicitate a fi despăgubite.

9.3 Decesele trebuie anunţate imediat, chiar dacă accidentul a fost deja anunţat. Acest lucru este necesar, pentru ca înainte de înmormântare să poată fi făcută o autopsie.

9.4 Persoana asigurată este obligată să se conformeze fără întârziere ordinului de consultare de către un medic de încredere.

9.5 Asigurătorului i se vor trimite următoarele documente:

- poliţa de asigurare;

- confirmarea rezervării din partea organizatorului de călătorii;

- raportul medical cu numele pacientului, diagnosticul, datele referitoare la tratament, durata şi gradul incapacităţii de muncă, respectiv durata şi gradul invalidităţii;

- factura medicală şi factura de spitalizare în original, conţinând numele pacientului, data naşterii, precum şi diagnosticul şi datele referitoare la tratament;

- constatările medicale, pe baza cărora se confirmă necesitatea transportării bolnavului;

- alte facturi sau acte justificative originale solicitate în vederea compensaţiei;

- certificatul de deces.

 

Asigurarea pentru bagajele de călătorie

1. Evenimentele asigurate

Sunt asigurate obiectele cu caracter personal pe care persoana asigurată le-a luat cu sine în călătorie sau obiecte achiziționate pentru nevoile personale pe durata călătoriei, sub rezerva următoarelor circumstanţe:

- în cazul furtului sau jafului, dacă în termen de 48 ore s-a făcut o înştiinţare poliţienească la oficiul competent pentru siguranţă;

- în cazul deteriorării, dacă se dovedeşte influenţa străină vinovată a unui terţ,

- în cazul pierderii în timpul transportului efectuat în sfera de influenţă a unui terţ, dacă exista o certificare a cauzatorului.

- în cazul livrării cu o întârziere mai mare de 12 ore la locul în care se efectuează concediul de către o firmă de transport din domeniul circulaţiei publice, care a fost însărcinată cu efectuarea transportului.

 

2. Definirea obiectelor de valoare

Obiectele de valoare sunt în special:

2.1 obiectele prelucrate cu sau din metale preţioase, pietre preţioase sau perle;

2.2 ceasurile, podoabele, blănurile şi obiectele din piele;

2.3 aparatele electrice, electronice şi optice, împreună cu accesoriile, în special echipamentele de fotografiere, filmare, echipamentele audio-video şi calculatoarele (computerele) de orice tip.



3. Cheltuielile asigurate

Sub rezerva punctului 6, se asigură:

- valoarea actuală (a se vedea punctul 4) în cazul pierderii sau distrugerii complete, însă maximum preţul de achiziţie din momentul cumpărării obiectului respectiv;

- cheltuielile de reparaţie în cazul obiectelor deteriorate, în măsura în care acestea nu depăşesc valoarea actuală minus valorile reziduale, însă maximum preţul de achiziţie din momentul cumpărării obiectului, minus valoarea reziduală;

Dacă reparația nu este fezabilă, sunt asigurate maxim costurile de achiziție din acel moment, minus valoarea reziduală. În acest caz, bunurile deteriorate devin proprietatea asigurătorului.

- cheltuielile necesare achiziționării obiectelor de strictă necesitate, în cazul livrării bagajelor de călătorie cu o întârziere mai mare de 12 h (a se vedea punctul 6.7).

 

4. Valoarea actuală

Valoarea actuală corespunde preţului de achiziţie al obiectelor asigurate minus devalorizarea ca urmare a vechimii şi folosirii .

4.1 Valoarea actuală se calculează după cum urmează:

4.1.1 cu certificat de valoare şi de proprietate

- 0-1/2 an 100%

- 1/2-1 an 80%

- fiecare an următor minus 10%

4.1.2 fără certificat de valoare şi de proprietate

- 0-1/2 an 80%

- 1/2-1 an 70%

- fiecare an următor început 10%

4.2 în cazul aparatelor electronice va fi luată în considerare o devalorizare mai mare, în funcţie de progresul tehnic.

4.3 în cazul obiectelor cosmetice, parfumurilor, medicamentelor, articolelor de consum, se calculează valoarea actuală minus 50%.

 

5. Evenimentele asigurate sub anumite condiţii

5.1 Obiectele de valoare conform punctului 2 sunt asigurate numai în cazul în care:

- sunt transportate şi păstrate în siguranţă sub pază personală (contact corporal sau vizual), astfel încât sustragerea acestora de către terţi să nu fie posibilă fără rezistenţa acestora la împotrivirea persoanei asigurate;

- sunt predate spre păstrare, pe baza unei dovezi (de exemplu buletin de păstrare), unui serviciu de adăpost sau unei garderobe supravegheate;

- sunt păstrate într-un spaţiu închis, neaccesibil oricui, utilizându-se toate dispozitivele de siguranţă (seifuri, dulapuri). Genţile de orice tip, trusele sau casetele pentru articole de înfrumuseţare şi farduri, casetele pentru podoabe, valizele sau alte obiecte asemănătoare nu sunt considerate a fi spaţii sigure de păstrare.

În oricare din cazuri, tipul păstrării trebuie să corespundă valorii bunului (de exemplu seiful). Dacă obiectul de valoare nu poate fi păstrat în siguranţă, acoperirea prin asigurare nu există.

5.2 Obiectele de valoare conform punctului 2 nu sunt asigurate în timpul transportului efectuat de către un terţ sau la furturile din autoturisme.

5.3 Echipamentele sportive şi mijloacele de transport de orice tip sunt asigurate numai în timpul transportului de către o firmă de transport din domeniul circulaţiei publice. Vă rugăm să luaţi în considerare excluderile conform punctului 7.3.

5.4 Furturile din autovehicule sau ambarcaţiuni sunt asigurate numai dacă se demonstrează că au avut loc în intervalul de timp dintre orele 6:00 şi 21:00. Excepţie face furtul dintr-un autovehicul parcat într-un garaj supravegheat. O altă condiţie este ca bagajul de călătorie să se afle în portbagaj, iar acesta să fie bine încuiat. În cazul în care nu există portbagaj, păstrarea trebuie să se efectueze în aşa fel, încât să nu fie observată din exterior.

5.5 Furturile din rulotele (vehiculele-locuinţă) aflate în afara locului de campare nu sunt

asigurate.

 

6. Plăţi de compensaţii limitate

6.1 Cheltuielile de reprocurare a documentelor şi cecurilor oficiale maximum 10% din suma asigurată.

6.2 Mijloacele ajutătoare de vedere (ochelarii şi lentilele de contact) şi alte aparate ajutătoare de forma protezelor (de exemplu cărucioarele pe role, aparatele auditive, etc.) maximum 20% din suma asigurată.

6.3 Prejudiciile ca urmare a efracţiei (cu excepţia valizelor) maximum 10% din suma asigurată.

6.4 Telefoanele mobile: suma plătită realmente pentru telefon — max. 220 RON41

6.5 Pentru totalul obiectelor de valoare asigurate conform punctului 2 la 50% din suma

asigurată.

6.6 Pentru totalul obiectelor asigurate, în cazul furtului din autovehicul, la 50% din suma

asigurată.

6.7 Pentru obiectele de strictă necesitate, respectiv pentru taxele de împrumut, în cazul în care livrarea bagajelor la locul în care se efectuează concediul se face cu o întârziere mai mare de 12 ore, la 10% din suma asigurată.

În cazul livrării cu întârziere a bagajelor la aeroportul ţării de origine nu se plătesc compensaţii.

Cheltuielile pentru predarea cu regim special, respectiv pentru preluarea bagajului livrat cu întârziere, nu pot fi preluate.

6.8 Dacă bagajul respectiv va fi declarat definitiv ca pierdere, se va scădea din plata compensaţiei, compensaţia plătită mai înainte pentru noile achiziţii făcute la locul concediului. Cheltuielile pentru taxi şi convorbiri telefonice nu sunt asigurate.

 

7. Evenimentele neasigurate

Pe Iângă excluderile specificate în CGA pentru toate ramurile domeniului, protecţia prin asigurare nu există pentru:

7.1 numerar, bancnote, cărţi de credit, bilete de călătorie, colecţii de timbre sau monezi, chei, certificate şi documente de valoare, metale preţioase, pietre preţioase detaşate, mărfuri comerciale şi obiecte cu valoare predominant artistică şi diletantă (sentimentală), scule şi aparate respectiv obiecte, care servesc exercitării unei meserii, instrumente muzicale, accesorii, scule şi piese de schimb pentru autovehicule, aparate medicale, arme, programe (software) pentru prelucrarea electronică a datelor, cartele de valoare respectiv bonificaţii sau credite de convorbiri pentru telefoanele mobile, taxe de blocare sau cheltuieli pentru reînştiinţări în cazul pierderii telefonului mobil;

7.2 obiectele de pe sau din vehiculele şi ambarcaţiunile neîncuiate, genţile sau valizele de pe motociclete sau biciclete şi conţinutul acestora, în măsura în care aceste genţi /valize au fost lăsate pe vehicul;

7.3 maşini, locuinţe mobile, rulote (vehicule-locuinţă), ambarcaţiuni cu motor sau cu pânze, aparate şi echipamente sportive începând de la o valoare totală de 2 200 RON (cu excepţia pachetelor de asigurări pentru călătorii destinate practicării golfului), motociclete, vehicule aeriene, deltaplanuri, parapante, zmee, precum şi accesoriile, respectiv piesele de schimb şi echipamentele (dotările) speciale ale acestora;

7.4 pagube datorate premeditării sau neglijenţei (imprudenţei);

7.5 pagube datorate ambalării sau păstrării nesatisfăcătoare sau defectuoase;

7.6 pagube datorate uitării, lăsării în părăsire, mutării, pierderii sau scăpării

7.7 pagube datorate uzurii, precum şi pagubele cauzate de alimente alterate, de lichide scurse şi de influenţe ale agenţilor atmosferici (intemperii);

7.8 pagube cauzate în mod direct sau indirect de evenimente cum ar fi războaiele, revoltele, tâlhăriile, dispoziţiile din partea autorităţilor şi grevele;

7.9 pagube care sunt acoperite de o altă asigurare;

7.10 pagube consecutive datorate evenimentului respectiv (de exemplu taxele de blocare pentru mijloacele de plată sau pentru telefoanele mobile).

8. Comportamentul în cazul daunelor

Asigurătorul îşi rezervă dreptul de a respinge pretenţiile de despăgubire dacă persoana asigurată nu respectă, pe Iângă obligaţiile specificate pentru toate ramurile domeniului în cadrul CGA, şi următoarele:

8.1 În cazul pagubelor care survin în timpul aflării în custodia companiei de transport sau a furnizorului cazării, persoana asigurată trebuie sa anunțe imediat, persoanele abilitate, pentru a se demara investigaţiile necesare şi pentru a se certifica pagubele.

8.2 În cazul pagubelor care nu au fost recunoscute (observate) imediat din exterior, transportatorului trebuie să i se solicite imediat după descoperire, să inspecteze şi să certifice pagubele respective. Trebuie respectate termenele de reclamaţie şi de revendicare ale firmelor.

8.3 Asigurătorului i se vor trimite următoarele documente:

- poliţa de asigurare;

- confirmarea rezervării din partea organizatorului de călătorii;

- formularul de daune (pagube) pentru bagajele de călătorie completat în întregime, cu specificarea conţinutului bagajului şi cu menţionarea vechimii, mărcii şi preţului de achiziţie (certificatul de valoare, respectiv facturile în original, dacă acestea există);

- notificarea poliției sau a serviciului de securitate, în original, în caz de jaf sau furt;

- comunicarea originală a pagubelor din partea liniei aeriene, respectiv din partea transportatorului, în cazul producerii unei pagube sau în cazul livrării cu întârziere a bagajului (confirmarea definitivă a pierderii de către linia aeriană, respectiv de către transportator va fi eliberată cel târziu la 90 zile după producerea pagubei);

- facturile originale, respectiv actele justificative originale ale cumpărăturilor în compensaţie;

- biletul de avion, respectiv cartea de îmbarcare în original.

 

Asigurarea de răspundere civilă privată pentru călătorii

1.    Evenimentele asigurate

Este vorba despre un eveniment asigurat în cazul în care persoana asigurată provoacă un prejudiciu obiectelor sau persoanelor straine pe parcursul calatoriei, fiind astfel obligata sa plateasca despagubiri.

Aceste evenimente se pot produce datorită:

1.1 pericolelor vieţii de toate zilele, cu excepţia pericolelor unei activităţi industriale, profesionale sau comerciale;

1.2 modului de păstrare şi utilizare a bicicletelor;

1.3 exercitării activităţilor sportive în mod neprofesionist (cu excepţia vânătorii);

1.4 utilizării ocazionale a ambarcaţiunilor cu motor şi vele, dar nu se aplică în cazul deţinerii unor astfel de ambarcaţiuni;

1.5 atitudinii (comportamentului) în utilizarea vehiculelor de apă, care nu sunt acţionate cu motor;

1.6 utilizării spaţiilor de locuit şi a altor spaţii închiriate în scopuri private.

 

2. Prejudiciile (pagubele) provocate persoanelor şi obiectelor

2.1 Uciderea, vătămarea corporală sau vătămarea sănătăţii oamenilor

2.2 Deteriorarea sau distrugerea bunurilor materiale ce aparţin terţilor.



3. Cheltuielile/ compensaţiile asigurate

3.1 Îndeplinirea obligaţiilor de despăgubire ale persoanei asigurate cauzate de prejudiciile (pagubele) provocate unei persoane sau unui obiect în urma unui eveniment asigurat, pe baza dispoziţiilor legale de răspundere civilă rezultate din conţinutul dreptului civil (dreptului privat).

3.2 Cheltuielile constatării şi apărării unei obligaţii de despăgubire susţinute de către un terţ.

 

4. Ce prejudicii (pagube) sunt asigurate în anumite condiţii?

Pretenţia îndreptăţită de despăgubire există în afara frontierelor României numai în cazul în care solicitantul poate executa în averea (capacitatea) persoanei asigurate.

 

5. Evenimentele neasigurate

Pe Iângă excluderile specificate în cadrul CGA pentru toate ramurile domeniului, protecţia prin asigurare nu există:

5.1 în cazul în care investigarea şi reglementarea pagubelor sau îndeplinirea altor obligaţii ale AWP P&C S.A. este împiedicată de către autorităţile de stat, de către terţi sau de către persoanele asigurate;

5.2 în cazul pretenţiilor ilegale şi în cazul acţiunilor premeditate respectiv din culpă gravă;

5.3 în cazul obligaţiilor de despăgubire rezultate din prejudiciile provocate de către persoana asigurată sau de către persoanele care au acţionat în numele acesteia ca urmare a atitudinii (comportamentului) în utilizarea vehiculelor şi aparatelor aeriene şi a autovehiculelor de orice tip;

5.4 în cazul prejudiciilor (pagubelor) pe care persoana asigurată şi le provoacă ei însăşi sau membrilor familiei sale (soțului/soției, partenerului de viaţă, părinţilor, părinţilor vitregi, socrilor, bunicilor, copiilor, copiilor vitregi, ginerilor, nepoţilor, fraţilor, surorilor, cumnaţilor, cumnatelor, unchilor, mătuşilor, unei persoane specificate nominal în poliţă sau unei persoane asigurate pe baza aceluiaşi contract de asigurare);

5.5 în cazul prejudiciilor provocate de către persoana asigurată în cadrul unui concurs sportiv;

5.6 în cazul prejudiciilor provocate datorită uzurii sau solicitării excesive;

5.7 în cazul pagubelor provocate obiectelor, pe care persoana asigurată le-a împrumutat, le-a închiriat, le-a arendat sau le-a luat în păstrare;

5.8 în cazul pagubelor provocate în urma poluării (murdăririi) sau tulburării mediului înconjurător;

5.9 în cazul pagubelor provocate la sau cu obiecte, care se datorează utilizării, transportării, prelucrării / altor activități întreprinse cu acestea;

5.10 cazul transmiterii unei boli de către persoana asigurată.

 

6. Comportamentul în cazul daunelor

Pe lângă obligaţiile specificate pentru toate ramurile domeniului în cadrul CGA, asiguratul este obligat, în afara libertăţii asigurătorului de plată a compensaţiei:

6.1 să-l împuternicească pe avocatul desemnat (apărător, asistent juridic), să-i ofere toate

informaţiile necesare şi să-i cedeze purtarea procesului în nume propriu;

6.2 să-l împuternicească pe asigurător în cadrul obligaţiilor care îi revin, să-i furnizeze toate explicaţiile şi declaraţiile pe care le consideră a fi corespunzătoare scopului;

6.3 dacă persoana asigurată se află în imposibilitatea de a solicita la timp instrucţiunile asigurătorului, ea trebuie să întreprindă din proprie iniţiativă, în termenul prescris, toate procedurile procesuale care au fost dispuse;

6.4 persoana asigurată nu este îndreptăţită să recunoască (să admită) în totalitate sau parţial o pretenţie (revendicare) fără acordul asigurătorului.

Cheltuielile suplimentare pentru călătorii efectuate cu întârziere

 

1. Sosirea cu întârziere la destinaţia de vacanţă

1.a. Evenimentele asigurate

Pierderea fără vină a avionului / plecarea din port a ambarcaţiunii în cadrul aranjamentului de călătorie rezervat:

- datorită întârzierii dovedite a mijlocului de transport public (de exemplu tren, taxi), în măsura în care la alegerea mijlocului de transport a fost calculat timpul optim de deplasare, spre aeroport sau spre port;

- datorită unui accident în cazul deplasării private la aeroport / port cu autoturismul particular.

 

1 .b. Evenimentele neasigurate

Pe lângă excluderile specificate în cadrul CGA pentru toate ramurile domeniului, protecţia prin asigurare nu există:

- dacă un eveniment se datorează condiţiilor meteorologice (intemperiilor);

- în cazul traficului supraaglomerat (de exemplu staţionări, blocaje sau cozi de maşini).

1.c. Cheltuielile asigurate

Sunt asigurate cheltuielile pentru plecarea directă, cu întârziere, spre locul în care se efectuează concediul, conform tipului şi calităţii călătoriei rezervate şi asigurate; în cazul cel mai extrem cheltuielile de zbor fictive la clasa turist pentru plecarea directă spre locul în care se desfăşoară concediul.

 

2. Sosirea cu întârziere pe aeroportul / gara ţării de origine

2.a. Evenimentele asigurate

Este vorba despre un caz asigurat, dacă sosirea rezervată pe aeroportul / în gara ţării de origine are loc cu întârziere, fapt care poate fi dovedit, şi dacă datorită acestui lucru călătoria de întoarcere de la aeroport / din gară spre localitatea de domiciliu este imposibil de a fi efectuată conform planului iniţial fără a fi necesară înnoptarea.

2.b. Cheltuieli asigurate

Vor fi compensate cheltuielile pentru o călătorie cu taxiul (maximum 50 km), care este necesară datorită indisponibilităţii unui mijloc de transport public, respectiv cheltuielile suplimentare necesare pentru înnoptare, inclusiv întreţinere / pensiune (maximum 440 RON de persoană).

 

3. Comportamentul în cazul daunelor

Asigurătorul îşi rezervă dreptul de a respinge pretenţiile de despăgubire dacă persoana asigurată nu respectă, pe Iângă obligaţiile specificate pentru toate ramurile domeniului în cadrul CGA, şi următoarele:

Asigurătorului i se vor trimite următoarele documente:

- poliţa de asigurare;

- confirmarea rezervării din partea organizatorului de călătorii;

- confirmarea din partea liniei aeriene, respectiv din partea transportatorului cu privire la întârziere, inclusiv descrierea cauzelor;

- biletul de avion original, cartea de îmbarcare, biletul de tren;

- biletul de avion pentru dus nefolosit, respectiv biletele de călătorie nefolosite;

- biletul de avion pentru dus nou-cumpărat, respectiv cartea de îmbarcare;

- înştiinţarea poliţienească în caz de accident, respectiv raportul poliţienesc cu privire la accident;

- factura originală pentru călătoria înlocuitoare spre casă şi pentru cheltuielile de înnoptare şi întreţinere/pensiune.

 

Serviciile de asistenţă

1. Obiectul serviciilor de asistenţă

Condiţia pentru prestarea serviciilor de asistenţă este ca persoana asigurată sau o persoană autorizată de aceasta să înştiinţeze imediat, în cazul producerii cazului asigurat, centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore (personal, prin telefon, fax sau e-mail). Asigurătorul prestează serviciile de asistenţă specificate mai jos, persoanei asigurate, în următoarele cazuri de urgenţă, care survin pe neaşteptate în timpul călătoriei:

1.1. Boală /accident

1.1.1 Tratamentul ambulant

Centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore informează, la cerere, cu privire la posibilitatea îngrijirii medicale ambulante, însă nu stabileşte contactul cu însuşi medicul.

1.1.2. Spitalizarea

În cazul în care persoana asigurată se îmbolnăveşte sau suferă un accident, în urma căruia ea trebuie tratată staţionar într-un spital, centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore:

- stabileşte, printr-un medic însărcinat de aceasta, contactul cu medicul de familie şi cu medicii care fac tratamentul la faţa locului; medicul însărcinat se îngrijeşte pe parcursul spitalizării de transmiterea de informaţii între medicii participanţi la acest caz;

- informează, la cererea persoanei asigurate, membrii familiei acesteia. 

1.2. Deces

Asigurătorul organizează, la alegere, transferul persoanei decedate până la locul de

înmormântare din România sau înmormântarea acesteia la faţa locului.



1.3. Pierderea mijloacelor de plată a călătoriei

În cazul pierderii mijloacelor de plată a călătoriei, centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore stabileşte contactul cu banca de acasă. Dacă este necesar, centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore ajută la transmiterea către persoana asigurată a unei sume puse la dispoziţie de către banca de acasă.

 

1.4. Pierderea documentelor de călătorie

În cazul pierderii documentelor de călătorie, centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore ajută la procurarea documentelor de călătorie înlocuitoare.



1.5. Măsuri de urmărire penală

În cazul în care persoana asigurată este arestată sau ameninţată cu închisoarea, centrala pentru apeluri de urgență cu program de lucru de 24 ore ajută la aducerea unui avocat şi a unui translator, precum şi la procurarea unei eventuale cauţiuni.44

Condiţiile pentru asistenţă la domiciliu (home-assistance)

 

1. Centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore

Pentru a putea solicita serviciile asistenţei la domiciliu (home-assistance), trebuie ca centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore să fie informată imediat. Ca urmare a informării, centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore determină toate măsurile necesare, în special stabilirea contactelor necesare cu meseriaşii, cu serviciile pentru fabricarea cheilor şi cu alţi prestatori publici sau particulari de servicii. O situaţie de urgenţă este în cazul:

- unei prejudicieri persistente a calităţii vieţii persoanei asigurate;

- măsurilor necesare în mod direct în scopul respingerii unei pagube grave.

 

2. Persoanele asigurate

Protecţia prin asigurare există pentru persoana asigurată şi pentru persoanele care

convieţuiesc împreună cu aceasta (domiciliul comun).

 

3. Domeniul de valabilitate al asigurării

Protecţia prin asigurare este valabilă pentru domiciliile principale şi secundare utilizate de beneficiarul asigurării, aflate pe teritoriul României.

 

4. Când este valabilă asigurarea?

Pretenţia cu privire la plata compensaţiilor în domeniul asistenţei la domiciliu (home- assistance) există pe toată durata de valabilitate a contractului de asigurare.

 

5. Serviciile compensate

5.1 Serviciile meşteşugăreşti

Centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore organizează pentru locuinţa asigurată, în cazul în care survin situaţii de urgenţă, următorii meseriaşi şi preia cheltuielile în limita sumei maxime asigurate stabilite (cheltuielile pentru drum şi pentru timpul de lucru) per caz asigurat:

- instalatorul în cazul stricăciunilor sau defectelor la instalaţiile de gaz, apă sau încălzire;

- electricianul în cazul stricăciunilor sau defectelor la instalaţiile electrice;

- serviciul de desecare (asanare);

- lăcătuşul, tâmplarul şi serviciile de specialitate competente în cazul stricăciunilor sau defectelor la uşi şi ferestre;

- ţiglarul, tinichigiul şi dulgherul în cazul reparaţiei acoperişului la locuinţa proprie şi la dependinţe;

- geamgiul în cazul spargerii vitrificării exterioare;

- firmele de curăţire a ţevilor (conductelor) în cazul înfundării sistemului de ţevi (de conducte).

 

5.2 Aparate de încălzire

În cazul întreruperii instalaţiei de încălzire a locuinţei asigurate din cauza unui defect, respectiv a unui deranjament în timpul perioadei de încălzire, centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore organizează procurarea unui aparat de încălzire de împrumut pe durata întreruperii încălzirii şi preia cheltuielile în limita sumei maxime asigurate stabilite per caz asigurat.

5.3 Serviciul pentru fabricarea cheilor

În cazul blocării locuinţei asigurate, pierderii sau furtului cheilor de la locuinţa asigurată, centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore organizează deblocarea, respectiv înlocuirea cheilor pierdute sau furate şi preia cheltuielile în limita sumei maxime asigurate stabilite per caz asigurat.

5.4 Serviciile de mutare şi depozitarea de urgenţă

În cazul în care locuinţa asigurată devine neutilizabilă ca urmare a unui eveniment care a produs pagube, iar amenajările locuinţei trebuie mutate şi depozitate temporar, centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore numeşte firmele de transport convenabile şi preia cheltuielile în limita sumei maxime asigurate stabilite per caz asigurat.

 

6. Răspunderea

Asiguratorul nu răspunde pentru prestatorii de servicii mediaţi şi/sau delegaţi.

 

7. Evenimentele neasigurate

Pe lângă excluderile specificate în cadrul CGA pentru toate ramurile domeniului, următoarele pagube şi împrejurări nu sunt asigurate sau limitează obligaţiile asiguratorului de plată a compensaţiilor:

7.1 Prestările de servicii respectiv serviciile, care se află direct sau indirect în corelaţie cu revizia şi întreţinerea obişnuită (regulată);

7.2 Pretenţia cu privire la compensaţii şi servicii nu există, dacă asiguratorul nu şi-a dat acordul în ceea ce priveşte prestarea de servicii sau dacă înlăturarea pagubelor se face de către persoana asigurată prin organizare şi rezolvare proprie;

7.3 Nu se compensează pagubele pentru care se poate obţine despăgubire pe baza unui alt contract de asigurare.

 

8. Comportamentul în cazul daunelor

Sunt valabile regulile referitoare la comportament specificate pentru toate ramurile domeniului în cadrul CGA.

Condiţiile pentru garanţia cu privire la autoturism / asistenţă rutieră pe teritoriul Europei.



1. Centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore

Prin centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore persoana asigurată poate solicita ajutor în caz de accident, pană, avarie sau în cazul furtului vehiculului.

Pentru a putea beneficia de servicii, este necesară, în oricare din cazuri, informarea centralei pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore. Centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore determină toate măsurile necesare, în special stabilirea contactelor necesare cu organizaţiile ce se ocupă cu remedierea penelor şi avariilor, cu atelierele, cu hotelurile şi cu societăţile de transport, care fac parte din domeniul transportului public şi particular. De asemenea, centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore ia deciziile cu privire la alegerea şi executarea măsurilor de ajutor corespunzătoare.

 

2. Vehiculele asigurate

Protecţia prin asigurare se extinde asupra autoturismelor, motocicletelor, locuinţelor mobile (rulote, vehicule-locuinţă) şi vehiculelor combi cu până la 9 locuri, care nu sunt folosite în scop comercial, sunt înmatriculate pe numele persoanei asigurate (nu maşini închiriate) şi nu sunt mai vechi de 10 ani.

 

3. Persoanele asigurate

În afara persoanei asigurate sunt asigurate şi persoanele care se află în vehiculul asigurat în momentul producerii penei, avariei sau accidentului.

4. Domeniul de valabilitate al asigurării

Protecţia prin asigurare este valabilă pentru evenimentele care survin pe teritoriul Europei în sens geografic, la o distanţă mai mare de 50 km de localitatea de domiciliu a persoanei asigurate (sau de un punct de trecere a frontierei), în timpul unei călătorii, pentru care aceasta a rezervat cel puţin o înnoptare.

5. Serviciile asigurate

5.1 Ajutorul la faţa locului sau remorcarea în caz de pană sau avarie:

Dacă în urma unei pene, avarii sau a unui accident vehiculul se află în incapacitatea de a mai circula, centrala pentru apeluri de urgenţă cu program de lucru de 24 ore organizează şi plăteşte ajutorul la faţa locului sau remorcarea spre cel mai apropiat atelier. Cheltuielile pentru reparaţii şi piese de schimb, care depăşesc ajutorul obişnuit în caz de pană sau avarie, nu sunt asigurate.

5.2 Transportarea retur a autovehiculului / călătoria spre casă

Dacă în urma unei pene, avarii sau a unui accident vehiculul nu poate fi reparat în termen de 24 ore (în străinătate în termen de 5 zile datorită expertizei) într-un atelier apropiat locului producerii avariei sau accidentului, asigurătorul organizează şi plăteşte următoarele servicii până la valoarea sumei asigurate:

- Cheltuielile certificabile pentru călătoria spre casă, spre localitatea de domiciliu a persoanei asigurate, a persoanelor aflate în vehicul; însă în cazul cel mai extrem cheltuielile pentru călătoria spre casă cu un mijloc de transport public. În cazul în care călătoria cu trenul depăşeşte durata de 6 ore, există pretenţia de plată a compensaţiei, în funcţie de alegerea asiguratorului, pentru un bilet de tren la clasa 1 sau pentru un bilet de avion la clasa economic (Economy Class);

- Pe teritoriul ţării de reşedinţă vor fi preluate cheltuielile de călătorie ale unei persoane în vederea recuperării vehiculului;

- Cheltuielile pentru transportarea retur a autovehiculului ce nu a putut fi repus în stare de funcţionare, respectiv a autovehiculului regăsit, spre localitatea de domiciliu a persoanei asigurate;

- În cazul transportării retur din străinătate, preluarea cheltuielilor de transport se efectuează în cadrul limitei specificate numai dacă nu este vorba despre o pagubă totală. În caz contrar vor fi preluate cheltuielile vamale;

- Subvenţionarea cu 300 RON pe zi pentru maximum 2 zile, în conformitate cu pachetul asigurat, a cheltuielilor pentru autoturismul închiriat sau taxi, pentru călătoria spre casă, respectiv pentru continuarea călătoriei;

- Înnoptarea la hotel: în cazul în care vehiculul nu poate fi reparat în aceeaşi zi, asigurătorul organizează maximum 2 înnoptări la hotel şi preia cheltuielile conform pachetului de asigurări ales.

 

6. Evenimentele neasigurate

Pe Iângă excluderile specificate în cadrul CGA pentru toate ramurile domeniului, protecţia prin asigurare nu există:

- în cazul în care avariile se produc ca urmare a întreţinerii defectuoase a vehiculului ;

- în cazul în care deficienţele vehiculului care au dus la producerea avariei au existat şi / sau au putut fi recunoscute încă de la începutul călătoriei;

- în cazul în care remedierea defectelor este rezolvată de către însăşi persoana asigurată.

 

7. Comportamentul în cazul daunelor

Sunt valabile regulile referitoare la comportament specificate pentru toate ramurile domeniului în cadrul CGA.


Termeni specifici asigurarilor Mondial Assistance 


Pentru informatii detaliate referitoare la documentele necesare procesarii unui dosar de dauna va rugam sa consultati Conditiile Generale de Asigurare sau sa contactati service center-ul Mondial Assistance la nr. de tel +40 21 312 22 37 sau e-mail assistance@mondial-assistance.at

In cazul bagajului deteriorat, in timpul transportului, trebuie anuntata imediat compania de transport pentru emiterea unui raport scris. Raportul companiei de transport se va transmite asiguratorului la intoarcerea in tara in vederea acordarii despagubirii.

In cazul bagajului deteriorat

Va rugam sa retineti ca fara notificarea imediata a asiguratorului, nu se mai pot inainta pretentiile de preluare a costurilor de catre asigurator. Orice anulare trebuie anuntata in scris asiguratorului ?i oficiului de rezervari (agentia de turism), in termen de 48 de ore, respectiv 2 zile lucratoare, dupa aparitia evenimentului asigurat. Orice dauna produsa trebuie justificata in baza documentelor originale. De aceea, asiguratul trebuie sa pastreze cu atentie toate documentele care pot fi necesare pentru dovedirea daunelor si sa le trimita (in original) impreuna cu poli?a de asigurare asiguratorului, Mondial Assistance, astfel incat sa se evite intarzierea prelucrarii dosarului de dauna. Anuntul se va face in scris pe adresa de email daune@mondial-assistance.at, mentionandu-se numarul politei, natura evenimentului ce impune anularea calatoriei, numarul persoanelor care anuleaza calatoria si datele de contact ale asiguratului ce solicita deschiderea dosarului de dauna.

In cazul necesitatii anularii calatoriei

In caz de urgenta medicala, trebuie sa ne contactati personal sau prin intermediul unei alte persoane cu privire la situatia dumneavoastra, pentru a putea prelua costurile aferente conform serviciilor incluse in produsul de asigurare achizitionat. Trebuie, de asemenea, sa ne comunicati numarul de polita, locul unde va aflati, datele de contact si ce fel de ajutor solicitati. Centrala noastra de urgenta va sta la dispozitie la nr. de tel +40 21 312 22 37 sau e-mail assistance@mondial-assistance.at.

In cazul unor probleme medicale in calatorie

Comportamentul in caz de dauna

 

 

 

Valoarea reala reprezinta valoarea la un anumit moment dat a unui bun, determinata pe baza valorii de nou (valoarea la prima tranzactie) diminuata cu uzura aferenta vechimii in ani si starii de intrebuintare.

Valoarea temporala

 

Repatrierea este transportul de urgenta la un spital din tara de resedinta a persoanei asigurate, in caz de necesitate medicala. 

Transport de urgenta (Repatriere)

 

Evenimentele de acest gen nu sunt incluse in protectia prin asigurare. 

Act incluzand (dar fara a se limita la) folosirea fortei sau violentei si/sau a amenintarii cu folosirea acesteia, al oricarei persoane sau grup(uri) de persoane, fie actionand individual fie in numele sau in legatura cu orice organizatii ori guvern(e), comis in scopuri politice, religioase, ideologice sau similare, incluzand intentia de a influenta orice guvern si/sau de a induce frica in public sau doar intr-o parte a acestuia.

Terorism

 

Incheierea unei asigurari de calatorie fara anularea calatoriei inclusa, poate fi incheiata pana la 1 zi inainte de inceperea acesteia. 

Nu exista protectie prin asigurare, daca asigurarea a fost incheiata dupa rezervarea calatoriei iar data de plecare in calatorie este in mai putin de 30 de zile. 

La acest tip de asigurare, o protectie totala prin asigurare se acorda numai daca incheierea asigurarii a fost facuta odata cu rezervarea calatoriei, indiferent de data la care incepe efectiv calatoria. Daca insa asigurarea va fi incheiata ulterior rezervarii calatoriei, atunci sunt asigurate doar acele evenimente care au loc incepand cu a 10-a zi dupa incheierea politei de asigurare (exceptii: deces, accident, eveniment elementar).

La asigurarea storno, termenul maxim de incheiere a politei de asigurare se stabileste in functie de perioada dintre data rezervarii calatoriei si data de inceput a calatoriei. 

Daca este anulata o calatorie cu avionul si nu se va intra in perimetrul aeroportului, nu va trebui platita nicio taxa de aeroport. Termenul maxim de incheiere a politei de asigurare 

Taxele de aeroport sunt taxele folosite pentru intretinerea aeroportului - indiferent de companiile aeriene. 

Taxe de aeroport

 

Max. 2 persoane adulte si max. 5 copii minori (fara grad de rudenie intre acestia). 

Tarif familie

 

Furt insotit de amenintare sau violenta. 

Talharie

 

Daca se cere schimbarea sau anularea unor servicii turistice, agentia poate cere o taxa de procesare suplimentara. Ex.: Anularea calatoriei, schimbarea numelui unui pasager, etc. 

Taxe de procesare

 

Suma maxima in limita careia Asiguratorul plateste despagubirea, in conformitate cu Conditiile de asigurare 

Suma asigurata

 

Spitalizarea in strainatate (mai ales in SUA) poate ajunge la costuri enorme, care sunt preluate intr-o foarte mica masura de catre casa de asigurari. 

Spitalizare in strainatate

 

Costuri pentru servicii deja rezervate, dar nefolosite. 

Servicii rezervate si nefolosite

 

Demonstratii violente in scopul producerii dezordinii, actiuni ilegale si ostile impotriva autoritatilor, in scopul de a destabiliza puterea. 

Revolte

 

In cazul producerii unei daune, Mondial Assistance trebuie anuntat imediat. Daca nu se procedeaza astfel, Mondial Assistance este eliberat de obligativitatea preluarii costurilor. Detalii despre raportarea daunelor si formularele de dauna le gasiti pe siteul nostru. 

Raportarea daunelor

 

In cazul in care exista incertitudini in privinta unor constatari medicale, medicul nostru poate cere (cu acordul persoanei asigurate) un nou raport medical din partea medicului curant. Vor fi cerute practic doar informatii cu privire la evenimentul actual. 

Raport medical

 

Suma de bani stabilita prin clauzele contractului de asigurare, platita de contractantul asigurarii catre societatea de asigurari. 

Prima de asigurare

 

Reprezinta pretul calatoriei rezervate. Acesta este un pachet care include mai multe servicii, de ex.: Bilete de avion + Hotel. 

Pretul pachetului turistic

 

Polita de asigurare este documentul care contine informatii de baza privind asigurarea. 

Polita de asigurare

 

Persoana nominalizata/denumita in Polita, care are in momentul incheierii asigurarii domiciliul stabil in Romania, Elvetia sau orice alt stat al UE, de cel putin 6 luni. 

Persoana asigurata

 

Intervalul de timp inscris in polita de asigurare, in care trebuie sa se petreaca evenimentul asigurat, pentru a fi acoperit prin asigurare. 

Perioada asigurata

 

Obiectele de valoare presupun o manipulare deosebita. Definitia generala o gasiti in Conditiile Generale de Asigurare. 

Obiecte de valoare

 

Obligatiile persoanei in caz de dauna. Informatii suplimentare gasiti in Conditiile Generale de Asigurare. 

Obligatiile in caz de dauna

 

Toate mijloacele de transport care circula dupa un orar si sunt accesibile oricarei persoane pe baza unui bilet de calatorie. 

Mijloace de transport in comun

 

Livrarea cu intarziere a bagajului de calatorie de catre compania de transport, fata de momentul sosirii asiguratului la destinatie. 

Livrarea cu intarziere a bagajului de calatorie

 

In cazul in care siguranta corporala a asiguratului este pusa in pericol si continuarea calatoriei nu mai este posibila, atunci aceasta va fi intrerupta. Evenimentele asigurate trebuie sa fie conforme cu Conditiile Generale de Asigurare. 

Intreruperea calatoriei

 

Insuficienta permanenta totala sau partiala a capacitatii de munca. Gradul de invaliditate si platile aferente compensatiei depind de conditiile de asigurare generale. 

Invaliditate

 

Partea din valoarea daunei stabilita ca suma fixa ori procent din suma asigurata, suportata de asigurat pentru fiecare eveniment. Fransiza se stabileste si se consemneaza in contractul de asigurare. 

Fransiza

 

Un eveniment produs din exterior, imprevizibil si independent de vointa asiguratului. Ex.: Incendiu, Furtuna, Cutremur, etc. 

Forta majora

 

Sustragerea unor bunuri personale, fara a fi folosita violenta. Ex.: Furtul din buzunare, furtul prin efractie, etc. 

Furt

 

Daune care se produc in urma unor catastrofe naturale precum inundatii, furtuni, grindina, avalanse, zapada, caderi de pietre, alunecari de teren. 

Eveniment elementar

 

Persoana asigurata este obligata sa evite producerea oricarui prejudiciu si sa evite costurile inutile. 

Diminuarea daunei

 

Zona geografica delimitata in care este valabila protectia prin asigurare. 

Domeniul de valabilitate

 

Persoana asigurata este obligata sa evite producerea oricarui prejudiciu si sa evite costurile inutile. 

Diminuarea daunei

 

In cazul in care bagajele vor fi deteriorate, in timpul transportului, de catre compania de transport, acest lucru trebuie anuntat imediat acesteia. Trebuie oricum cerut un raport scris. In aceste cazuri, companiile transportatoare sunt raspunzatoare pentru aceste daune. 

Deteriorarea bagajului de calatorie

 

In cazul intreruperii calatoriei, sunt necesare costuri suplimentare ale calatoriei de intoarcere. Ex.: Schimbarea biletului de avion. 

Costuri suplimentare ale calatoriei

 

In cazul in care persoana asigurata decedeaza in timpul calatoriei, Mondial Assistance preia costurile de repatriere a trupului neinsufletit sau inmormantare la fata locului. 

Costuri suplimentare

 

Conditiile noastre Generale de Asigurare se bazeaza pe legile austriece de asigurare si stabilesc relatia dintre asigurat si asigurare. Acestea descriu riscurile asigurate precum si drepturile si obligatiile ambelor parti contractuale. 

Conditii Generale de Asigurare

 

Daca exista intrebari neclarificate din partea noastra, va vom trimite un chestionar pe care va rugam sa-l completati. 

Chestionar

 

Centrala noastra de urgenta, cu program de lucru de 24 de ore, va sta permanent la dispozitie la nr. de telefon +40 21 312 22 37, Fax: +43 1 525 03 888 sau pe e-mail la assistance@mondial-assistance.at .In caz de urgenta, va rugam sa luati legatura imediat cu centrala noastra de urgenta. 

Centrala de urgenta

 

Boli specifice care sunt permanente si incurabile. Ex.: Diabet, Insuficienta renala, etc. 

Boala cronica

 

Bagajul include toate obiectele de uz personal care sunt luate in calatorie. 

Bagaj

 

Asigurarea de calatorie va protejeaza, in timpul calatoriei, de eventualele pierderi financiare, in urma unei imbolnaviri sau accident. Este vorba despre o asigurare importanta, pentru ca un caz medical de urgenta in timpul calatoriei poate avea costuri foarte ridicate. 

Asigurarea de calatorie

 

Notificarea scrisa a daunei catre compania de asigurari. 

Anuntarea daunei

 

Prin acoperirea prin asigurare se intelege obligatia contractuala a asiguratorului fata de asigurat, in caz de dauna. Ex.: Plata sumei asigurate. 

Acoperirea prin asigurare 

Va rugam sa cititi in continuare ce anume se intelege prin anumiti termeni specificati in documentele dvs. de asigurare. In cazul in care nu gasiti raspunsul la o anumita intrebare, va rugam sa ne contactati asiguratorul la office.ro@mondial-assistance.at.


 

 




Versiunea Desktop Versiunea Mobil

Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.