insotitori de zbor

Măsuri de siguranță în avion și explicația lor

În timpul unei călătorii cu avionul, se întâmplă o mulțime de lucruri și trebuie să ținem cont de o serie de reguli pe care nu le înțelegem prea bine, dar pe care le respectăm, în general, pentru că nu avem de ales. De obicei, însoțitorii de bord se asigură că noi, călătorii, indiferent cât de încăpățânați suntem, ne supunem regulilor și încercăm să respectăm cele mai importante măsuri de siguranță în avion. Astăzi vom explica o serie de astfel de reguli, pentru ca data viitoare când călătorești cu avionul să înțelegi mai bine despre ce e vorba și de ce domnișoara stewardesă nu vrea să ne lase în pace până nu ne închidem telefoanele înainte de a decola și până nu ne cumplăm centurile de siguranță și ne îndreptăm scaunele.

Iată, așadar, că vom începe cu întrebarea care se află pe buzele tuturor în timpul călătoriei cu avionul:

De ce se sting luminile în avion atât la decolare, cât și la aterizare?

Dacă ai bănuit sau cineva ți-a spus că acest lucru se face pentru ca avionul să aibă cât mai multă putere, ei bine, ne pare rău, dar nu acesta este răspunsul. De fapt, explicația este umătoarea: stingerea luminilor în avion este o regulă internațională de siguranță. În cazul unei urgențe, atât însoțitorii de bord, cât și pasagerii trebuie să poată să vadă afară, iar pe  timp de noapte, dacă luminile sunt aprinse, ochiul uman are nevoie de 30 de secunde pentru a se obișnui cu intensitatea luminii de afară. Așadar, decolarea și aterizarea cu luminile stinse și păstrarea parasolalelor ridicate (deși această regulă este mai puțin observată) reprezintă doar o măsură de siguranță.

De ce trebuie închise dispozitivele electronice la decolare și aterizare?

Din nou, o măsură pe care mulți refuză să o respecte, pe motiv că telefonul este pe „flight mode” sau altele de acest gen. Deși nu s-a dovedit exact dacă deschiderea dispozitivelor electronice, cum sunt telefoanele sau laptop-urile, interferează cu undele radio și afectează echipamentele avionului, regulile referitoare la închiderea acestor dispozitive au și alte motive simple și practice. Momentele cele mai critice din timpul unui zbor sunt decolarea și aterizarea, ceea ce înseamnă că atunci există cele mai multe șanse de a se întâmpla un accident. Or, dacă pasagerii trebuie evacuați de urgență, dar aceștia stau cu laptop-urile în brațe și tabletele în mână, evacuarea va fi cu atât mai dificilă, deoarece timpul pe care îl petreci încercând să închizi și să arunci dispozitivul poate fi vital pentru tine sau pasagerii din jurul tău.

De asemenea, în cazul unei frâne bruște sau a unui impact, pierzi controlul asupra obiectelor, care pot sa sară direct în capul unor pasageri și să îi rănească grav. În plus, dacă tu stai cu căștile în urechi sau cu ochii în telefon atunci când însoțitorii de bord explică măsurile de siguranță din avion, poți pierde informații de care vei avea nevoie în cazul unui incident. La fel este și dacă la aterizare pilotul sau unul dintre membrii echipajului de bord spune ceva important iar tu nu ești atent.

masuri de siguranta in avion

De ce trebuie să ai scaunul drept la aterizare și decolare?

O altă măsură pe care foarte mulți pasageri o ignoră este legată de spătarul scaunului. Explicația este simplă, însă: dacă cineva își lasă scaunul pe spate, iar avionul trebuie evacuat de urgență, scaunul respectiv va împiedica pasagerii din spate să se miște suficient de repede. De asemenea, în cazul unei aterizări forțate, pasagerii vor fi obligați să stea în poziția „brace”, cea cu mâinile și capul sprijinite pe spătarul scaunului din față, dar pentru cei care dau de un spătar întins, acest lucru va fi imposibil, deci regula trebuie respectată cu strictețe, pentru siguranța celor din jur și chiar a ta.

De ce trebuie măsuța ridicată la decolare și aterizare?

Această măsură este la fel ca cea legată de scaunul lăsat pe spate. O măsuță neridicată va încetini pasagerii în cazul unei evacuări de urgență, iar timpul este vital în astfel de cazuri.

De ce trebuie centura cuplată până la oprirea avionului?

Imaginează-ți că pilotul va pune o frână bruscă înainte de a decola sau chiar la aterizare, din diverse cauze. Acum, imaginează-ți că nu ai centura pusă în acele momente și că te lovești cu capul de spătarul scaunului din fața ta. Ei bine, ai înțeles. Trebuie să îți ții centura cuplată tot pentru siguranța ta și pentru un zbor cât mai plăcut.

centura de siguranta in avion

Cam acestea sunt regulile pe care am vrut să le explicăm, astfel încât să le poți înțelege cât mai bine și să le respecți fără a-ți mai pune întrebări despre măsurile de siguranță din avion. Dacă ai ceva de adăugat sau ai alte întrebări, le așteptăm la secțiunea de comentarii. Îți urăm un zbor cât mai plăcut și zero incidente!

Comments